mjau

Något som gör mig så fruktansvärt ledsen är att se hur många djur har det här borta i Thailand, hur vissa tvingas bo längst gator utmärglade, toviga och fulla med ohyra och sjukdomar... En del hundar man ser ligger bara helt förslappade mitt i solen och orkar inte resa sig, andra hoppar på tre ben osv.

En hemsk sak vi såg här om dagen var alla dessa djur på bagngla road, Patongs partygata. där har thailändarna drogat ner stora leguaner och illrar och andra djur som dom slänger upp på folk, fotograferar och tar betalt för. Folk som inte vill ha dom på sig flaxar ju med händerna och kastar bort djuren som är så borta att dom inte ens kan göra motstånd.
Och alla dessa fåglar som dom fångar och stoppar i en minimal bur och hänger upp längst vägarna.. stackars
Tack och lov finns det ju thailändska djurvänner också :)
här matar jag en liten kisse som har fött kattungar på vårat tak
Den här sötnosen bor på hotellet
Den här lilla saken tror jag bor på stranden, han är iaf där varje dag och får vatten och glass utav mig :)
och den här tillhör en resturang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0