Löpband

I kväll när kidde kommer hem har han med sig ett löpband som vi köpt, nu tror ni säkert att det ska användas av oss, men icke! Det är till våra små älsklingar - hundarna.

Som ni kanske kommer ihåg sen förr så opererades Sion för patella luxation, och ska egentligen GÅ (inte springa) korta och flera promenader per dag, ofta blir det ju inte så när man samtidigt har med sig Faith som har lite högre tempo än tjockkorven. Blir lätt att han joggar på efter... (Även om man går själv med han). Det kommer förhoppningsvis bli jättebra träning för hans små ben av att bara få stå och gå några minuter då och då. Kommer göra susen på vikten också! Tror Faithan kommer älska bandet, då kanske hon kan göra av med lite extra energi också (eller bara får super-kondis och aldrig ligga still sen). Jättebra nu till vintern också då hundarna står och darrar i dörröppningen och inte vill gå ut.
Hoppas ni förstår att det absolut inte är ett annat alternativ för att inte gå ut på promenader med dom för de kommer dom ju givetvis också behöva!

Oftast tycker hundar att det är jättekul att springa på löpband eftersom de flesta hundar tycker om att få arbeta.
Ser verkligen fram emot att få se mina hundars reaktioner och ifall dom tycker att det är kul, ska iaf försöka göra det till en rolig grej så att dom vill ställa sig där och får göra det självmant, ska hålla er updaterade om hur det går :)

 


Kommentarer
Postat av: j

jo, det kan jag. villkoren isf är att du är med när jag gör den så att den blir precis så som du vill ha den :) annars får jag som lite prestationsångest. dock kan jag inte göra den just nu eftersom att min dator är inne på lagning.... puss! :)

2011-11-10 @ 17:14:22
URL: http://inteheltfrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0