I carry your heart in my heart ♥

Sista dagen skaffade vi oss denna, syskonkärlek ♥

brrrrrrr

Nu är vi hemma i kylan igen, skönt att komma hem till mamma och Sion igen, men jag hade gärna stannat ett tag till... nästa år blir det längre!

Nai yang

När vi kommit fram till hotellet så gick vi raka vägen till poolen och la oss , på kvällningen firade vi den extra dagen på balkongen ( buddahbar ) ;D

Stucked in paradise

Vi begav oss med pimpbussen till flygplatsen tidigt på morgonen, ställde oss i kön och skulle chceka in, men det fick vi ju inte göra för då kommer en reseledare fram och berättar för oss 300 pers som ska åka hem, att planet sitter fast i indien och det är bara för oss att ta ut det vi behöver för en natt på hotell ur resväskan och sen checka in den, åka till ett nytt hotellet och vänta på mer info om när planet ska åka. Alla vart sura förutom jag, vilket glädjeruus! En dag till i paradiset, yeeees!!

Vi hamnade iaf på ett jättefint hotell i Nai yang och hade det hur bra som helst, lunchbuffé, middagsbuffé och frukostbuffé gratis.

Det som hade hänt med planet var att de på ditvägen inte fått tillstånd att åka över phakistan och indien, så de var tvungna att åka runt i ell luftrum tills bränslet tog slut och dom var tvugna att landa i indien. Därifrån fick de inte tilllåtelse att flyga därifrån så där blev de stående och personalens arbetspass tog slut så ny personal var tvugna att komma. Det sägs att de fick betala 150.000 kr för att få åka därifrån. hela 19 h var dom fast inne i planet, vi är glada att vi inte var dom!
yees

härliga thailand

mjau

Något som gör mig så fruktansvärt ledsen är att se hur många djur har det här borta i Thailand, hur vissa tvingas bo längst gator utmärglade, toviga och fulla med ohyra och sjukdomar... En del hundar man ser ligger bara helt förslappade mitt i solen och orkar inte resa sig, andra hoppar på tre ben osv.

En hemsk sak vi såg här om dagen var alla dessa djur på bagngla road, Patongs partygata. där har thailändarna drogat ner stora leguaner och illrar och andra djur som dom slänger upp på folk, fotograferar och tar betalt för. Folk som inte vill ha dom på sig flaxar ju med händerna och kastar bort djuren som är så borta att dom inte ens kan göra motstånd.
Och alla dessa fåglar som dom fångar och stoppar i en minimal bur och hänger upp längst vägarna.. stackars
Tack och lov finns det ju thailändska djurvänner också :)
här matar jag en liten kisse som har fött kattungar på vårat tak
Den här sötnosen bor på hotellet
Den här lilla saken tror jag bor på stranden, han är iaf där varje dag och får vatten och glass utav mig :)
och den här tillhör en resturang

shopping

billigt billigt, mycket billigt!

03:40

nu är vi hemma igen och ni har ju knappt hunnit ut än ;P

let´s party!

23 Jan 10

Hej alla fryssna svenskar! Här ligger vi och kyler oss i rummet, brända och glada. Ikväll tänkte vi gå ut, det är ju lördag ;D
Tro det eller ej men vi har blivit förkylda här nere i stekheta thailand! På nätterna har vi aircondition på 25 grader, och det är ju tydligen för kallt så nu har vi bivit förkylda. haha.
I morse var det 39 grader i skuggan, så det har varit en riktigt varm dag! Jag tog en break från solstolen och la mig i massagesängen en timme, sjukt skönt!
Nu ska vi göra oss iordning och sen gå ut för middag och några järn ;) Ha en fin kväll!

mumma

småsjuk

hej hopp!
ligger i sängen nu och dricker vätskeersättning och tare lugnt, känner mig inte så pigg.. har huvudvärk och magont :( Hoppas det går över, har tagit ett dunderpiller som jag fick utav mamma innan jag åkte så förhoppningsvis hjälper det.

Idag tog solen, så har flagnat lite på näsan och bränt mig lite, men de hör ju till .

Bangla road

Vart en partykväll igår, fick Tommys ljudanläggning innan han åkte hem så det blev party på våran balkong och sen bangla road!

on the beach

bananaboat

22.00

Har precis kommit hem från middagen, hade riktigt trevligt med massa god mat. De andra fortsatte till Banglan efteråt, men ungarna och vi var så sega så vi tog oss en tuktuk hem till hotellet, och roligaste insidenten som hände, haha. vi har världens mördarbacke upp till hotellet eftersom att det ligger uppe i bergen, så när tuktuken körde oss upp så satt vi och skämtade om att han skulle få motorstopp mitt i backen, och självkart får han det så att vi är tvugna att hoppa ur och gå upp för backen, haha.
Såhär tycker alla att jag ska bära mina värdesaker då jag har en förmåga att tappa bort allt:
'

19 jan 10

Idag har vi alla stekt fläsk och bränt upp oss, ikväll blir det lugnt.. ska ut och käka på en resturang som har riktigt god thaimat, sen besöka glassbaren.

Godmorgon

Strålande solsken idag också, runt 35 grader nu på morgonen.
Frulle nu på balkongen, sen Kamala beach.

Pina colada

Efter beachen åkte vi hem och mjukstartade inför kvällen, lyssnade på skön musik och hade pratstund. Sen kom vi på att vi skulle ut och parta lite på kvällen så då började vi göra oss iordning och åkte sen iväg med hela feta gänget till patog beach där vi möttes upp av Pappas kompisar som också är i thai, vi åt finmiddag med fina drinkar på stranden, härligt! Men efter maten vart vi så trötta så istället för att festa loss tog vi oss en timmes massage och åkte tillbaka till hotellet .

18 jan 10

tuktuk

morning!
Igår kväll tog vi oss en tuktuk ner till patong beach där vi shoppade längst stranden på en lång gata, blev en hel del fint.Nu är klockan runt 9 på morgonen och vi gör oss iordning för en heldag på stranden, blir en ny strand idag:)

17 jan 10

Godmorgon sunshines ! Klockan är halv 10 här och det är strålande solsken, vaknade redan runt 7 då Sherline viskade massor av konstiga historier i mitt öra, sen slog vi igång Alfons åberg, Pippi och Bollibompa på youtube. Nu är det dags för frukost, äggmackor och chips.

Ha en fin dag ♥

can´t sleep

vet att jag tidigare skrev att jag var trött, men nu har det vänt. kanske för att jag sovit hela eftermiddagen. Är iaf jättehungrig nu eftersom att jag inte ätit mat sen vid 1 tiden på förmiddagen och nu är klockan halv 3 på natten . Inte vågar jag gå ut själv heller, men jag jobbar på att äta upp allt godis jag köpt ^^, och sen har jag jättegod oboy i kylskåpet.

oj,oj nu kommer en tuktuk hit, måste se vilka som kommer hem... haha! Det var Katarina och Benny, lite ostadiga på benen, nu kommer Pappa och Johanna också hem på motorcykeln. shit, det är verkligen som en bastu här ute på balkongen.

åh, johanna kommer upp med mat till mig nu så nu ska jag äta lite, hörs i morgon

Två sömntutor i sängen :

tierd

Hallo, när jag vaknade upp och det var dags för middag kände jag mig inge bra alls, trött och hängig så jag stannade kvar i sängen.. är fortfarande inte helt pigg så tänker stanna hemma ikväll , passa småkidzen medans de andra festar loss. Känns faktiskt ganska skönt.. slippa alla jobbiga thaikillar, värmen, och svettiga klibbande kläder, hehe :P Nejdå, men det kommer fler partykvällar kan ja lova, med tanke på vilka jag åkt hit med .

Igår var vi ut och kikade på utelivet här i Thailand och jävlar vilka snygga transor det finns ! Shit, man blir verkligen lurad.

Kamala beach

Tredje dagen på kamala beach idag, har redan fått en fin bränna :) Nu är vi helt färdiga efter värmen och den vilda färden dit och hem så nu tänkte vi ta en tupplur innan vi startar förfesten ;D Katarina fyller nämligen år idag och det lär ju firas!

16 Jan 10

Godmorgon! har nyss klivit upp, ska iväg och äta frukost på en gullig liten resturang här nu innan chaffisen kommer och hämtar upp oss. Ska försöka jobba lite på brännan idag ;P Ha en fin dag hemma i Sverige, helg o allt ;D
Vårat superfina hotell uppe i berget

Hej kära läsare! Är för trött för att skriva allt om hur resan var och vad vi gjort men ska försöka hinna med det imorgon, nu är klockan över 1 på natten här i Thai och jag är riktigt trött, sitter ute på balkongen i bara trosor och bh men svettas av värmen ändå. eller fan, lika bra att dra upp allt nu när jag ändå är igång, har nog ändå inte tid för att blogga imorgon då stranden och vattnet håller mig sysselsatt hela dagen, och på kvällningen blir det utgång.

Resan gick bra, dock lång. 10 h och inte en minuts sömn. blev glatt välkomnade av värmen , pappa och mango på flygplatsen. dom kom och hämtade oss alla 10 med deras privata chaufför i en fet minibuss.
Vi lämnade bara av väskorna på hotellet och dog sen iväg till beachen för att springa ner i det klarblåa vattnet och njuta av värmen!

Imorse steg vi upp tidigt och drog iväg till stranden vid 11 tiden, tog det väldigt lugnt med solningen. blev 1 h massage och en massa bad. På kvällskvisten tog vi oss till phukets shoppingcenter och kollade in utbudet, köpte även en del. allt är så sjuukt billigt här borta . Är massor jag skulle vilja skriva om men nu är jag verklugen trött av värmen och denna långa dag så nu ska jag krypa ner i lopplådan!

I´m in heaven

Thailand ♥

Är så gott som klar med packning och sånt nu.. tror jag, känns som att jag knappt har med mig någonting, kanske för att det stämmer. ska försöka shoppa så mycket som möjligt där nere och dessutom få hem allting också.

Det här blir väl sista updateringen innan vi åker skulle jag tro, men ska försöka blogga så mkt som möjligt borta i värmen så nu får ni ha det så bra här hemma i kylan så hörs vi ;D många pussar och kramar! ♥

Jag i Thailand 2004 :

sista kvällen

Sista kvällen i Sverige innan vi åker, har fortfarande inte riktigt förståt att vi åker imorgon. har inte kunnat sova på hela natten och inte kommit iväg till skolan idag, känner mig riktigt konstig i humöret. men det här är det bästa som skulle kunna hända mig just nu, att få åka ifrån den här skiten rent utsagt, starta om på nytt när jag kommer hem.

Stephany, Sofia och Mickis är här och säger hejdå. fia ska laga korvgryta till alla och vi ska baar ta det lugnt och mysa, ska bli skönt. har bäddat rent i sängen och packat ihop det sista.. skriver mer sen

Nybäddad säng att komma hem till

10 Jan 09

Helslapp kväll igår, och helslapp dag idag. Första gången jag steg utanför dörren var nyss då jag var tvungen att gå ut med pluppen och kissa, han frös ju tassarna av sig så det vart bara in och ut. Skönt att ta det lugnt inför resan.. tänk att det bara är 3 dagar kvar nu! sjukt... har inte ens förstått att jag snart ska få andas in 40 graders värme än. ska bli så jävla äckligt sköönt att få åka härifrån om man säger som så... jag ska verkligen, verkligen ta vara och njuta av tiden därborta med dom bästa jag vet, mina tre syskon.

Har nästan packat klart allt idag, blev inte så mycket då jag måste ha massa massa plats över till allt jag ska handla hem:) Dock har jag rensat hela garderoben idag och samlat ihop massa kläder som vi ska åka och skänka till fattiga thaibarn. Nu ska jag leta vidare efter min ipod som tydligen har gått och blivit spårlöst försvunnen, skola och yttligare en twinrixspruta imorrn!

Just ja, glömde nämnna... natten vart väl inte så speciellt lugn då Johanna ringer och berättar att hon "hamnat i slagsmål " utanför krogen i gävle, så det var bara för syster Martina och styra upp skjuts för att hämta hem lillasyster. Se så fint jack man får i pannan när man inte kan sköta sig :

9 jan 10

Dags att starta pluggandet igen, jag orkaaaar verkligenn inte!!

Christina Augilera

Här sitter jag och drömmer mig bort i Augileras alla videos, det måste nog vara dom bästa musikvideos som någonsin gjorts. mee like

8 Jan 10

ikväll blir det bara lugnt, känner mig tråkig när alla andra festar.. men måste faktisk få ordning på plugget!

Ute i kylan

Onsdag kväll

Hemma hos palli

5 Jan 10

Jag har varit duktig och jobbat på med vademekum idag, är dock inte klar men ett stort steg att jag tagit tag i det ! Ikväll blir det hemma-mys och i morgon kanske jag och Dan åker iväg på djurmässan, skulle vara jättekul :)

Provade min nya kamera nyss, duglig :)

morning

hmm... vad ska man hitta på idag? Funderar på att ta tag i läxor och annat. ikväll är det after ski party på hangan, men får se hur tagg man är senare...

Gamla godingar

i brist på annat så har jag kikat på Jalla jalla med palle,jenny och elin här hemma. Sen blev det sanning eller konsekvens och efter det fucking åmål med systrarna.

"Meh bara för att jag råkade ha inga byxor på mig!?"

4 Jan 10

wohow, nu har man varit in till gävle och inhadlat ny kamera så att ni kan få se fina bilder från thai :) Självklart köper Sabina en lika dan...

sommarkväll

Jags saknar sommarkvällarna då man kan sitta ner med gänget och bara.. röka gräs

skämt å sido

Grus i ögat

Idag har jag varit och hälsat på hos Krille, träffade på Sörens syster, jävla vilken bjässe hon också har blivit ! Jag och Krill gick upp på stalltaket och skottade bort all snö som vi sen hoppade ner i och de va la kul. Sen åt vi Oxfilé och kräftstjärtar innan vi åkte vidare hem till mig och åt chips och dipp och kollade på två värdelösa filmer.

Det var väl min dag, nu är det snart dags att lägga sig. Sov sött!

Småstadsliv 3

Haha, klockrent ! 3:an är snart ute, får absolut inte missas.

Kika in hemsidan

1 jan 10

Vart på bio med Sabina,Tobbe och Ralle. såg filmen Avatar som skulle va så bra, och de var den väl av det jag såg ( somnade till ett tag ).  Nu finns det väl inte alltför mycket att göra av denne dag.. ska prata lite med krille som kör hem ifrån Karlstad stackarn.. och sen blir det väl film med systrarna. Försöker få dagarna att gå så fort som möjligt så att man kan få åka ifrån allt ! Endast 12 dagar kvar nu ;D

Nyårsafton

'

2010

oj oj oj, vad ska man säga? har precis kommit hem från en crazy night, har varit och stulit min egna hund och sabina håller på¨och friterar pommes, de är allt jag har och säga.  eller  nej, 2010 kommer rooooooocka feeeeeeeeeeettttt!!! gott nytt år på er alllla