MELANOTAN

Vet att ni vill höra en del om hur det går med melanotangrejen så lika bra att jag kör historian nu.

 Först och främst kan jag ju berätta lite om varför jag vill använda medlet och då kan jag börja med att jag är väldigt mån om mitt utseende och tycker att jag själv ser sjuk ut när jag är blek eftersom att jag är så pass mörk i mig själv ( mörka ögon, bryn, hår osv ) så på mig ser det bara fult ut att vara blek, fast att jag kan tycka att det är jättefint på andra.
 Jag är också van vid att vara brun och försöker sola solarie så ofta som möjligt för att inte tappa färgen som jag gör väldigt fort. Det innebär att jag alltså solar en hel del och alla vet ju att man inte ska sola solarie för ofta pga UVA och UVB strålningen. Man kan säga att jag har börjat inse nackdelarna med en hög solarium konsumtion och fördelarna med att ersätta detta med Melanotan. En behandling med ämnet ger samma typ av pigmentering som sol men utan att huden behöver utsättas för solens strålning.

När jag först fick höra om Melanotan blev jag väldigt osäker, men efter att ha läst på om det och hört mig runt lite så tänkte jag att det skulle vara värt ett försök. Nu har jag injicerat melanotan ( 0,15 ml ) dagligen i 4 dagar.
man ska i vanliga fall injicera 0,15-0,25 i 2-4 veckor dagligen.
Efter 4 dagar med melanotanet i kroppen märkte jag direkt att jag började få fler och mörkare leverfläckar på kroppen men främst i ansiktet. Blev avskräckt direkt och slutade på engång. Hörde från en kille som använt melanotan under mkt lång tid att fläckarna bleknar bort och försvinner gradvis eftef ett tag så nu känner jag mig mycket lugnare och tänker fortsätta ta de sista som finns kvar varannan dag ( ca: 3 doser till ). Har inte bestämt mig än om jag ska köpa en till 10 mg förbrukning och fortsätta, men då endast 1-2 ggr/vecka.

Efter första sprutan jag tog fick jag första biverkningen RODNAD, blev helt röd på hals,mage och i ansiktet. Sen så blev jag riktigt illamående och kände mig som en säck potatis. Dessa biverkningar fick jag bara under första andra och tredje gången, nu de sista två gångerna har jag inte märkt av någonting. Men jag försöker ta sprutorna precis innan läggdags så att jag inte ska märka något.
Känns som att jag fått lite färg men inte speciellt mycket. men jag är heller inte ute efter att bli onaturligt mörk heller så jag är nöjd som jag nu är. För att få färgen att hålla som den är nu måste jag alltså fortsätta med melanotanet och injicera 1-2 ggr/ vecka.

Hemsida att beställa ifrån:http://quicktan.se/

Här kommer lite fakta om melanotan:

Melanotan är ett syntetiskt hormon som injiceras i kroppen för att få en vacker solbränna. Det har utvecklats i USA och är ett effektivt sätt att få en verklig solbränna.

Bakgrund

Medlet utvecklades på University of Arizona i USA under 1980-talet. Det finns två olika typer av melanotan – en typ I och en typ II. Melanotan är ett helt syntetiskt hormon som framställs på kemisk väg. Hormonet liknar till stora delar ett naturligt hormon i kroppen som produceras i hypofysen, men ger många gånger starkare effekt än sin naturliga broder. Arbetet med att få ut melatonan på marknaden som väl fungerande och säkra produkter görs av ett australiskt företag vid namn Clinuvel.

Effekt

Båda typerna av melanotan triggar kroppens hudceller att producera melanin. Melanotan I anses mer kraftfull än melanotan II. Produktion av melaninet är den process som gör att vi blir bruna. Dessutom ger de faktiska solstrålar som träffar huden större effekt för bränna. Man blir helt enkelt mer brun av solen med melanotan. Hormonet är enbart effektfullt om det injiceras. Det bryts annars ner i mag- och tarmsystemet. Vanligen injiceras det i bukfettet. Det går även att injicera kapslar som långsamt avger ämnet. Det finns tabletter som innehåller melanotan, men det lär således inte vara särskilt effektfullt. Det lär dessutom ha ett antal oväntade bieffekter.

Håller länge

Effekten av den solbränna som melanotan ger är mycket långvarig. Efter sista injektionen kan färgen hålla i sig i flera månader. Det ger även ett verkligt skydd mot solens strålar.

Bieffekter

Melanotanet bidrar inte enbart till en vacker solbränna. Till bieffekterna hör en ökad sexlust och en minskad aptit. Tyvärr blir en del illamående av medlet och antalet leverfläckar kan öka på huden. För att minska dessa bieffekter ges ofta en liten dos till att börja med som sedan fylls på om biverkningarna inte uppkommer. Det finns även rapporter över biverkningar som yrsel, klåda, ansiktsrodnad och vita fläckar på huden. Det finns inga hållbara studier som visar på de längre bieffekterna för medlet.

Inte godkänt

Än så länge finns inga godkända preparat för solbrännan på marknaden med melatonan i Sverige, även om flera webbplatser har dem till försäljning och den säljer som smör. Internationellt kallas preparaten på sina håll Barbiedrogen och säljs på flaskor för självinjicering. Det finns ett antal fall som visar att preparaten har haft förödande bieffekter. Det går att få tag på melatonan på recept i Australien. Ett antal mediciner och behandlingsmetoder är under utveckling med melatonan som grund, men de har inte godkänts än då de kliniska studierna inte är klara.



Första biverkningen, rodnad.


Melanotanet injicerar jag i fettet runt naveln, kanylen är så tunn så att det knappt känns när man sticker in den.



Leverfläckar i ansiktet, har även märkt av att läpparna har blivit lite mörkare åt det lila hållet... syns dock inte här.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter ju fint de att vara brun året om. Min hy ser så jävla ofräsch ut på vintern att jag knappt pallar se mig osminkad. Fast det låter läskigt att ta sprutor fört. I alla fall om man tar dem själv :P Men uppdatera gärna mer hur det går :)

2010-11-02 @ 23:08:22
URL: http://marialisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan va najs, jag vill också!

2010-11-03 @ 14:16:35
Postat av: Anonym

fint, men blir du inte lite orolig när du inte vet vad bieffekterna på lång sikt är? låter ju jävligt vettigt att injicera en vätska som med största sannolikhet kommer att få kroppens eget melanin att förlora effekt. jävla dåre maffe. hoppas du slipper hjärnskador, att bli steril och såna där prylar.

2010-11-03 @ 14:59:55
URL: http://kittytoaster.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej Martina!! Allt bra hemma med er i Tierp ? Jag körde det där innan sommaren och slutade i juni, var typ svart på Gotland men det var sjukt snyggt ;) dock så var min biverknig att jag fick vita pigmentfläckar i ansiktet så jag såg hemsk ut i slutet av sommaren och dom har inte försvunnit än.. Ville bara varna men det är inviduellt. Annars funkade dom utmärkt :) ha det så bra hälsa lill så mycket! Kram kram

2010-11-03 @ 15:09:18
Postat av: Martina

Sv till Fanny: Jag känner mig inte alls rädd för att bli steril, få hjärnskador eller såna där prylar. Medlet har använts i 30 år och under den tiden har inte något av det hänt. Känns ju inte så sannorlikt att det skulle kunna hända då det är ett pigmentstimulerande hormon som varken har något med hjärnan eller fruktsamheten att göra. Självklart tar jag en risk, och jag är jävligt rädd för att mitt egna melanin får mindre verkan som du sa, Men det har jag inte hört någonting om. Är även rädd för att få pigmentfläckar som Alexandra. Men verkar ju som att jag tar den risken endå, jävla dåre... håller med.

2010-11-03 @ 15:34:18
Postat av: s

Du är snygg utan sprutor och solarie Muffi. Läskigt tycker jag. Men för din skull så hoppas jag att det blir bra resultat utan nå fler bieffekter! :)

2010-11-03 @ 15:35:18
URL: http://sajohansson.blogg.se/
Postat av: Martina

Sv till Alexandra: Det är bra med oss här i Tierp. Hörde att du flyttat till Stockholm, kul!

Jaså, var det de du körde med... ser riktigt brun och fin ut på bilderna, men synd på pigmentfläckarna! Ska hålla utkik efter om jag får någon tendens till pigmentfläckar, då slutar jag direkt. Tack för varningen och ha det bra:) Kram!

2010-11-03 @ 15:41:47
Postat av: Anonym

ja det har du ju rätt i maffe, men samtidigt så finns det ju som det står i infon om det inga hållbara studier som visar på vilka konsekvenser det kan få på lång sikt. kolla hur det har gått för en del som har knaprat anabola steroider (vilket också är hormon)... jaja, du gör ju som du vill och jag håller tummarna för att allt går bra :)

2010-11-03 @ 20:27:30
URL: http://kittytoaster.blogg.se/
Postat av: Miss Jenny

hur vågar du?! :O om det fortfarande håller på att testas liksom.. creepy! hoppas man inte upptäcker några biverkningar sen bara!

2010-11-06 @ 00:10:02
URL: http://jenny.uppsalanoje.com
Postat av: Anonym

Som dom hållt på me i 30 år ja. Men vem vet va fan dom trycker i kanylerna? :-) eftersom de inte e Apoteket du handlar av direkt..

2010-11-27 @ 05:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0