Någonstans mellan liv och död.

I natt tog vi våra kuddar och täcken och gick ut o la oss på studsmattan för att titta efter stjärnfall. Vid varje stjärnfall gick våra önskningar till en behövande person. Som många inte uppfattat än så lever fortfarande Stephany. I går blev hon hjärndöd som vi redan var förberedda på och med det så skulle maskinerna stängas av. Men tydligen var det något kärl som fortfarande var vid liv så än får man inte stänga av maskinerna. Känns konstigt att hon ligger och svävar någonstans mellan liv och död...

Så länge ditt hjärta fortfarande slår slutar vi inte hoppas!



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så länge de finns hopp kan ett mirakel ske

2010-08-15 @ 12:57:16
Postat av: jennifer

maffe, jag vet att ni hoppas och att ni tror. men ni måste förstå att hon inte kommer att vakna. de har gjort två röntgens på hjärnan, båda visar noll aktivitet. sen är det en kärlröntgen som visar att det är nån procent av nåt kärl som fortfarande lever. de kan inte stänga av respiratorn så länge det fortfarande visar att det finns nåt som funkar av sig själv.

logiken säger att en människa inte kan leva med ett endaste kärl. för det enda som håller henne vid liv är en maskin som får hennes hjärta att slå, och gör så att hon kan andas. tar de bort det så dör hon.



måste också säga att det är jobbigt när ni skriver saker som att hon hoppas fortfarande och ber och så när ni VET att hon inte kommer vakna. det är jobbigt för mig, och också för alla andra som får dubbla budskap. ni måste acceptera att hon är död.



även om det där kärlet fungerar så kan det inte försörja en hel hjärna och en kropp med den lilla plutten.



vi ses på torsdag. jag har lagt undan skorna till dig. ♥

2010-08-16 @ 02:36:45
URL: http://inteheltfrisk.blogg.se/
Postat av: anja

jag beklagar verkligen!

jag hittade din blogg nyss och bläddrade igenom lite lätt och såg det här.. det är hemskt.

Jag vet hur det är, min vän ligger just nu på sjukhuset efter en bilolycka i koma.

det är jobbigt, det är svårt men det ända man kan göra är att hoppas?

hoppas på det bästa.

om du inte har något emot, kanske du kan ta och kontakta mig och så kan vi snacka lite?

du om någon som har gått igenom det skulle förstå mig.

kram anja



2010-12-29 @ 02:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0