the secret is out

Okej, nu ska jag berätta varför jag var så ledsen i går, och varför jag aldrig mer kommer kunna leva ett normalt liv igen.

Det började med att Sabina hittade en video om delfiner på en blogg, och eftersom både hon och jag älskar delfiner så började  vi kolla på den... ni vet när man verkligen,verkligen inte vill se någonting för att det är så hemskt men man tittar ändå ? Så var det, jag gick ut ifrån rummet när jag såg det hemska som hände men ändå stack jag in huvudet i dörren och tittade ändå. Jag vet inte om jag ångrar att jag tittade eller inte, men jag vet iaf att det var det hemskaste jag någonsin sett och tårarna bara sprutade! Jag har så sjukt svårt att kunna förstå hur man har ett psyke att göra något så hemskt emot ett djur, hur kan man leva med sig själv?

Empati ? är det någonting som saknas i deras kroppar? Jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag har iaf en fruktansvärt stor empatikänsla och det kan faktiskt bli riktigt jobbigt ibland. Som nu, jag kommer nog helt serriöst aldrig bli av med dessa bilder jag har fått i huvudet, och filmen som spelas upp i mitt huvud om och om igen..

Igår försökte Jennie visa mig en annan film då man slog, flådde och grovt misshandlade tvättbjörnar. Jag tror att jag såg ca 5 sek av filmen och sen rann tårarna igen, och bara av dom där 5 sekundrarna har mitt psyke gått ner till jag vet inte vad, känns iaf som att jag aldrig kommer att slippa leva med de där hemska bilderna i huvudet.
men vad jag verkligen inte kan förstå är hur man kan behandla ett stackars djur så? 
Om man nu ska ta död på ett djur, varför inte bara göra det snabbt och smärtfritt ? varför i helvete VILL man se ett djur lida?? 

Enligt mig så är det värre att misshandla ett djur än en människa, ett djur har inget som helst att säga till om, kan inte försvara sig, vill inget dumt och kan inte säga emot. Hur hemskt är inte det?! Mitt mål är från och med nu att försöka gå med i så många protestlistor som möjligt och på alla sett jag kan försöka vara med och hjälpa till att stoppa det här, hjälp du också!


Se filmerna om ni vill, jag har inte sett den andra filmen och tänker inte göra det heller då jag inte vill förstöra mitt liv ännu mer. Jag varnar er starkt, men är nog nyttigt att se för att förstå att det här måste stoppas.




Kommentarer
Postat av: jejje

mm, sa jävla hemskt!!!

2009-11-17 @ 13:18:59
URL: http://litemer.blogg.se/
Postat av: jejje

blond, den är ju inklippt :P

2009-11-17 @ 13:42:28
URL: http://litemer.blogg.se/
Postat av: frida

Fy fan va hemskt, jag sitter med tårar i ögonen, detta MÅSTE stoppas!!

2009-11-17 @ 13:42:58
URL: http://fridasbling.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha javisst !

nej usch vad hemskt,kunde inte se hela :S

2009-11-17 @ 13:45:05
URL: http://emmasemma.blogg.se/
Postat av: manda

Jag förstår inte hur man kan ha mage nog att hjärtlöst döda delfiner på detta sätt - inte något annat djur heller för den delen, men det här är ju bara helt absurt

2009-11-18 @ 00:35:50
URL: http://tessmanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

euu:(

2009-11-18 @ 17:22:57
URL: http://sajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0