hoppa framför tåget.

Har haft en riktig skitdag idag...
Dagen började med att jag försov mig och vaknade upp med både huvudvärk, ryggont och halsont. Glömde kalender, matlåda och ipod hemma så det vart en trist resa till jobbet. Kämpade på som vanligt på jobbet, tog bussen till station och missar precis tåget hem. Bestämde mig för att ta en vända på stan i väntan på nästa tåg och glömmer handla med rabatt-checkarna när jag shoppar. Glömer helt bort tiden så får skynda till nästa tåg som självklart åker när jag precis hunnit upp på perrongen. Går till pressbyrån och köper den nya chokladeden - maräng och nöt plus en cosmopiltan-tidning. Chokladen blev en besvikelse.
Tåget kommer in försenat till station och som vanligt är det proppat med folk. Får en hostattack inne på tåget så får gå till toan och hosta tills spyan är nära. 
Signalfel så får stå och vänta utanför uppsala i ca 30 min, ännu mer problem med tåget så får åka i en mycket lägre hastighet mot tierp. Tar upp tidningen som jag köpte och upptäcker att jag köpt en engelsk upplaga, blir så less så att den åker ner i väskan lika fort. När tåget väl rullar in mot Tierp så kommer självklart ett nytt signalfel så att tåget måste stanna så att jag precis kan se vårat hus ifrån fönstret där vi sitter fast. Hungrig och med skavsår knallar jag hem.


Kommentarer
Postat av: joppan

MOHAHAHHAHAAHAHAHAHAH!!!!! ska vi tycka synd om dej nu???????

2011-04-27 @ 18:09:20
URL: http://lofstroem.blogg.se/
Postat av: Sandra Sjödin

Hahaha åååh vad jag känner igen mig maffe! Så roligt skrivet och gud vad jag känner igen mig i sådana där dagar. Prövat chokladen har jag också gjort, blev precis lika besviken. ^^

2011-04-28 @ 22:38:22
URL: http://santastic.blogg.se/
Postat av: maffe

hahaha, ja fyfan...

2011-04-29 @ 22:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0