09-11-09

Freedag, och gissa vad jag gör? Jo, jag bakar kanelbullar! dock utan kanel eftersom de verkar vara slut, men de funkar väl ändå? Dom här bullarna ska bli dom smörigaste av dom smörigaste. Jag har ju aldrig varit något för att baka, om man bortser från kladdkaka då.. och matlagning ska vi ju inte ens tala om. Och de märker man ju en hel del på då jag tillexempel var tvungen att baka om allt för att det vart fel, spillde ut hälften av ingredisenserna och kollade fel på receptet. men nu ser de ganska bra ut tror jag.

Idag hade jag egentligen tänkt ta mig till stockholm och inhandla löshår till mitt " nya " hår. Kännde inte alls för de så ikväll blire hemmakväll med bullar tror ja. Fick reda på att de finns en tjej ifrån västerås som säljer löshår också, så om jag får tag på henne blir det förhoppningsvis en resa till Västerås imorgonbitti. På kvällen ska jag förmodligen till uppsala. apropå Uppsala så måste jag bara berätta en grej som hände igår när jag skulle ta halv 9 tåget hem från praktiken i gävle.. iallafall så satt det en tjej paralellt med mig som tydligen hade glömt att ta ut pengar, eller hon trode att hon kunde betala med sitt kort på tåget, men när tåggubben kom och skulle ta betalt så förklarade han ganska otrevligt för henne att det inte gick att betala med hennes kort och att hon var tvungen att hoppa av vid nästa station för att ta ut pengar och sen ta nästa tåg. Hon skulle då få hoppa av i furuvik, finns de ens nå bankomat där? nej! Så jag och några andra på tåget reagerade och var tvungna att förklara för tågnissen att han inte kunde slänga av henne där, då kom han med kommentaren " nehe, då får du hoppa av på nästa station då " och de gick hon såklart med på.. Stackars tjej tänkte jag och började fundera ut lösningar, så kom jag på att jag hade ju ett ungdomskort i plånboken så jag gav henne det och hon blev jättetacksam. Jag kände mig så himla bra där ett tag tills jag insåg att jag nu var tvungen att köpa ett nytt ungdomskort för 280 kr om jag ska in till uppsala imorgon:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0