It´s a trip to drink trip

Day 1
Sjukling, tog mig ändå till österriket med mina kära vänner Elin och Palle. Väl framme på flygplatsen  Wien så var vi tvugna att ta 3 tåg för att komma till Salzburg där vi skulle bo. Lite paffa blev vi när vi vart tvugna att betala 1200 svenska kronor för det sista tåget som vi åkte i 3 timmar. Dessutom blev hotellet lite dyrare än väntat, men de vare värt. Jätte mysigt var det, vi bodde granne med Sofia och Fred. Vi hade jätte fin utsikt från våra balkonger, berg som var snötäckta.
Vi kom fram sent på kvällen så vi var ganska slut efter resan men palle och Elin knäckte en när vi kom fram, jag sjukling stog över drickandet. Vi gick och la oss  skapligt tidigt , dock somnade jag inte förns efter 3 nån gång.


Day 2
Palles födelsedag! Jag, uppe med tuppen kände mig inte allt för frisk. Vi gick ner och åt frukost på hotellet. mackor med choklad på, mumma.
Senare tog vi en långpromenad och kollade runt lite, gick förbi en sjö där vattnet kom från bergen och var alldeles klarblått. dock jävligt kallt. Vi promenerade vidare till " rif " där vi käkade lunch och sen spelade vi beachvolley och solade lite eftersom att det var 27 grader den dagen.
På kvällen lagade vi mat på hotellet i Fias rum och sedan satt vi i vårat rum och drack lite och spelade kort, eftersom att Palle fyllde 18 år så bestämde vi oss för att gå ut och fira lite, så vi gick till en bar.. pinsamt, men de var bara vi där. men de struntade vi i, så vi satte oss ner och beställde in lite dricka. drack upp och sprang barfota hem till hotellet igen och sov.






Day 3.
Gick upp och käkade frulle,sen tog vi oss en promenad till " Walbad " där det också var klarblått vatten från bergen, dock jävligt kallt där med så det blev inge bada, men vi la oss på ryggan brevid och stekte.
När vi kom hem sov vi en slatt, sen satte vi oss på balkongen och drack vin och hade trevlans.




Day 4.
Molnigt denna dag, så vi spenderade mesta tiden inne på rummet. Men sen kikade solen fram så då satte vi oss ute på balkongen med varsin öl, senare gick vi till en resturang med jätte god mat och åt middag. Satt på hotellet och småfestade lite innan vi gick till rif och käkade igen, sen kollade vi på freds volleybollmatch.




Day 5.
Lördag, vilket innebärde att det var tequilaparty på en club som vi var på. Hade riktigt kul!






Day 6.
Tog volleybussen och glev över till Tyskland, riktigt varm dag var det. Satte oss i tyskland på en bänk där vi hade jätte fin utsikt över vatten och berg. På ett berg kunde man se Hitlers hus.
Senare gick vi till McDonalds och drog en meny. sen åkte vi tillbaka till Salzburg city där vi gick omkring och kikade lite. införskaffade mig en ny navelpiercing eftersom att min gled ner i avloppet på morgonen. Vi vart även med i nån slags musikvideo tror jag, eller kanske en film. vi var iaf med i ett shenklipp där vi bara gick förbi i bakgrunden.
På kvällen fick vi reda på att Volleybussen skulle in på verkstan så att vi inte kunde ha den på onsdagen till flygplatsen, så istället skulle vi behöva åka dom där 3 tågen igen och betala 500 kr ivar igen. så då sjönk humöret och jag började tänka hem och på annat, så helt plötsligt började jag störtgrina men skratta samtidigt, vet inte vad som tog åt mig, men kände mig så jävla nere så jag tog mig ett duntäcke och en öl och satte mig på balkongen och grät. alla tyckte tydligen det var jätte kul och skrattade ihjäl sig åt mig. Och jag måste hålla med, lite kul var det..



Day7.
Fick reda på att vi fick en lånebuss medans den andra var på verkstan så humöret var uppe på hundra. Vi gick ner till Walbad och solade sen tog  vi tog bussen in till stan och shoppade lite. På kvällen upptäckte vi våra nya turkgrannar på balkongen ovanför oss, så vi hade riktigt kul med dom, de festade där uppe och vi festade där nere, delade musik och hade godisregn och och fick nerhissad ost i ett par skor. haha
Vi upptäckte hur mycket dricka vi spenderat pengarna på, här har vi lite av allt dricka.. men inte allt.



Day 8.
hemfärd, åkte 2 på natten, kom fram till flygplatsen runt 6, sen var det bara att vänta tills planet lyfte 11.35
Kom fram till Arlanda halv 2, känndes konstigt att komma från gröna österriket till kalla grå-gula sverige.
Var iaf hemma i tierp runt 4, och det var en sån underbar känsla av att mötas av världens lyckligaste lilla hund hemma i dörröpningen, och min fovoritmat tacos stog dukat på bordet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du verkar ha haft det kul:)

2009-04-25 @ 12:31:01
URL: http://saandroow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0